Rozhodnutie prišlo. Práve ste sa vrátili z personálneho oddelenia. Podali ste výpoveď. Idete na to. Stanete sa podnikateľom. Sám sebe šéfom. Pánom svojho času. Zisk ostane iba vám. Nikomu sa nemusíte spovedať, ako dlho ste pracovali. Krásna idea.
Čo teraz? Ako treba postupovať?
Predtým, ako pôjdete na živnostenský úrad podať ohlásenie živnosti, musíte mať presnú predstavu, čo budete robiť. Či budete predávať tovar, alebo niečo vyrábať, alebo budete poskytovať služby.
Na nákup a predaj tovaru treba počiatočný kapitál a priestor, kde budete predávať. To nemáte. Tak vyrábať? Viete o sebe, že vlastne nič vyrábať neviete. Tak služby. Čo by som mohol ľuďom ponúknuť? Niečo, čo je potrebné, čo tu ešte nie je, alebo čoho je málo… Uff, ale čo? Chcelo by to niečo netradičné.
Ste celkom dobrý domáci kutil. Priatelia vás volajú Angus MacGyver, lebo ste častokrát vyriešil nejeden technický problém v ich domácnostiach vymyslením správneho riešenia iba s tým, čo ste práve mal poruke. To je presne to, čo viete a čo vás naozaj baví. Okrem opravovania tečúcich kohútikov, čistenia odpadov, vŕtania dier na zavesenie poličiek môžete ponúknuť i iné, netradičné služby. Napríklad pomoc osamelým matkám s odprevádzaním detí na športové aktivity. Môžete zastúpiť chýbajúcu časť rodiny a vykonávať mužskú časť domácich prác. Samozrejme, že si za tieto služby necháte zaplatiť.
Teraz treba vymyslieť názov firmy, taký, z ktorého je hneď jasné, čo to je. „Hodinových manželov“ už zopár je. Po dlhom uvažovaní sa opýtate svojho pubertálneho syna. Ten hneď bez rozmýšľania povie: „Záchranca domácnosti“. Perfektné. Ale ako sa o vás ľudia dozvedia? Potrebujete reklamu. Aby ste počiatočné náklady čo najviac znížili, môžete si vyrobiť reklamné a propagačné materiály doma.
Vzápätí sa rodia nápady. Ako formulovať letáky, inzeráty, ako majú vyzerať vizitky.
Tak do toho, vybaviť úrady a môžete začať. Nezabudnite na diár, kam si budete zapisovať termíny, aby ste na nič nezabudol.