Mnohý pacienti, ktorí sa liečia na chronické ochorenia poznajú každomesačné návštevy u doktora za účelom predpísania liekov. Samozrejme, že to predstavuje problém, hlavne u zamestnaných ľudí, ale aj pre tých, ktorí majú oslabenú imunitu alebo iné zdravotné ťažkosti. Keďže ide len o formalitu, zdravotnícky experti prišli už niekoľko rokov dozadu s ideou elektronického systému, ktorý by zjednodušil život nie len pacientom, ale aj prácu zdravotníkom.
- Na Slovensku to nie je poriadne ani rok, čo sa elektronické zdravotníctvo dostalo do plnej formy používania. Samozrejme, že to neplatí u každého lekára, no väčšina sa snaží držať krok s novými požiadavkami. Ako to teda funguje? Dá sa počítať so zjednodušením a to obídením fyzickej návštevy ambulancie. Stačí telefonát a návšteva lekárne. Cez to všetko sa pravidelne objavujú narážky na negatíva systému a nespokojnosť skupiny obyvateľstva.
- Prvým väčším negatívom, ktoré sa objavilo krátko po spustení programu je jeho nefunkčnosť a občasné výpadky. Prednedávnom sa mnohý lekári sťažovali práve na toto, a to na Ministerstve zdravotníctva. Systém, za ktorý sme my všetci zaplatili niekoľko miliónov eur podľa hovorkyne môže vypadávať, pretože sa to stáva v každom systéme. Takáto odpoveď však nie je ani zďaleka uspokojivá a to z niekoľkých dôvodov. Prvým je, že program na zdieľanie receptov funguje niekoľko rokov aj v zahraničí a to za oveľa menej peňazí. Druhý problém je v tom, že tu nejde len o obyčajnú webovú stránku Daňového úradu. Bavíme sa tu o zdraví a živote pacientov, ktorí potrebujú svoje lieky na prežitie. Odpoveď, že každý systém z času na čas vypadáva, nie je dostačujúca.
Na to, aby sme túto funkciu mohli využívať, treba počítať s jeho bezchybnosťou. Bez neho sa stáva, že samotní lekári nedokážu pracovať a pacient tak ostáva na poslednom mieste a v ohrození života. Preto je na zamyslenie, ako sa vysporiadať s obdobnými výpadkami a chybami v systéme.