Každý dobrý živnostník vie, že medzi jeho povinnosti patrí predať seba, ale hlavne svoju prácu. Je jedno, či ste znalosti nadobudli školou, kurzom alebo skúsenosťami. Vo svete plnom reklám sa bez rád nepohnete. Mnohí remeselníci sa nechcú spoliehať na zamestnávateľa a túžia po vlastnom biznise. Práve preto si vybrali špeciálne túto dráhu. Ako sa však uživiť a pri tom robiť to, čo vás baví?
- Pri akomkoľvek obchode, v tomto prípade predávania vašej práce, o vás zákazníci musia v prvom rade vedieť. Ako na to? Nespoliehajte sa len na komunitu, v ktorej žijete. Či už ide o dedinu alebo rodinný okruh, toto vám na dlhšie časy neprinesie peniaze a ani posun. Práve preto je najvyšší čas staviť na seba reprezentáciu. Veľa ľudí ju neznášajú, pretože si ju spájajú so sebeckosťou a povýšenosťou. Tu však ide o váš konečný produkt, ktorým sa chcete pochváliť a vyslať svetu signál, že zvládnete ozajstné výzvy.
- Nemusíte stavať ani na platenej reklame. Sociálne siete sú veľmi silným nástrojom, aj keď si to často neuvedomuje. Instagram, Facebook alebo Twitter, to všetko sú stránky, za ktoré nemusíte platiť, aby ste si urobili osvetu. Často stačia dve šikovné ruky a nápadité príspevky. Samozrejme, môžete staviť aj na platenú propagáciu, no na tú sú mnohí zákazníci pomaly, ale isto alergickí.
- Dobrý nápad je často zväčšiť svoje pole pôsobnosti. Či už zamestnaním jedného alebo viacerých zamestnancov, alebo zahrnutím doplnkových služieb do vášho portfólia. Čo také by to malo byť? Neraz sa ženy, ktoré pracujú ako kaderníčky a kozmetičky dohodnú na spoločnom nájme priestorov. Takto si vzájomne dohadzujú klientov a tí s radosťou uvítajú, že majú služby takpovediac pod jednou strechou. Svoje zručnosti môžete obohacovať aj stálymi školeniami a kurzami. Či už vo svete krásy alebo počítačov, rozšírenie vedomostí sa neraz rovná aj rozšíreniu mesačných príjmov.